Vill aldrig...

Jag vill aldrig i något stadie i mitt liv, få känslan av ånger. Då det finns olika sorters ånger menar jag särskilt ångern över att ha få något gjort eller sagt till vem som/vad som.
.
Jag vill aldrig få känslan av att; nej, jag borde ha tagit mig själv i kragen och stått upp för detta, jag borde ha tagit ställning emot det där, jag borde ha gett de ett leende som hade givit de glädje, jag borde ha pussat mina föräldrar på pannan innan jag klev ut ur dörren, ut till det vilda..
.
Jag vill aldrig ångra något som är så simpelt men ändå oerhört betydelsefullt. Den där lilla kliven ut ur dörren, kan va ett stort kliv, ett stort kliv in i döden, för exemplets skull. Det där klivet kan vara livs förändrande. Och just då, vill jag aldrig ha något jag ångrar jag inte gjort precis sekunder innan... x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0