En andlig resa med en portugis..

En bok jag starkt rekommenderar för en andlig resa och en upptäcksresa för hela själen är utan tvekan Paulo Coelhos bok Alkemisten. Jovisst, vissa kan få för sig, eller tolka, att boken är ju religiös och att slutet på boken är inte direkt muslimskt. Men låt mig säga som så, jag är en bokmal. Gräver näsan i böcker, bokstavligt talat. Och jag har kommit fram till följande; En bok med ett visst ämne kan symbolisera sååååååååååå mycket för olika individer beroende på vad det är du söker och vart du själv som person kommer ifrån. Ifall du söker harmoni och kärleken till Allah, kan du relatera boken "Alkemisten" som att denna unga killens färd visar på hur han finner lyckan hos Gud, och inte hos någon kvinna, inte på någon åkerfält, inte på jobbet, osv... Oerhört starkt, vacker och filosofisk bok. Rekommenderas! x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0