Nyanlända......

Salams to all of you.
Jag tänkte snabbt ta upp en grej som har med traditioner och kulturkrock att göra. Mina vänner..... de nyanlända från andra länder som invandrar till Sverige känner (tydligen!) en stor press på sig till att smälta in så att de blir accepterade av samhället. Dvs, de glömmer vem de är, deras identitet. de tillämpar den svenska kulturen rakt upp och ner. de glömmer vart de kom ifrån. De bortser från sina egna traditioner och följer de andra.
Jag menar, jag är född i Sverige. Jag är irakier, men jag håller mig lika starkt vid min mammas traditioner så som jag håller vid mitt liv (exaggerating much maybe? hih).. Jag glömmer aldrig vem jag är. Blend in, det är så det ska vara. Man ska inte sticka ut alltförmycket, men glöm aldrig vem ni är djupt inne.
Varför jag tog upp det här ämnet är för att jag ser live ungdomar, killar likväl som tjejer, uppleva en viss kulturkrock och väljer den svenska kulturen framför sin egen. De har längst vägen förlorat sin identitet..
Its not worth it. För mig, nothing is worth it. Lev livet som du vill, det är ditt liv; men se till och skapa och leva ett bra liv baserat på starka pelare.. Låt inte småting knäcka dig. Its not worth it. Låt inte andra påverka dig och förvandla dig till någon annan, någon som du i allra första början avskydde. Its not worth it.
Toodles friends x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0