Enkel fråga, tricky answer.. Putting God on hold eh?

-Varför bär du inte slöja unga dam, är du inte en muslim, en troende sådan?
-Jo jag har funderat på det, men någon gång i framtiden... Jag är inte redo än...
..
..
..
..
..
.. Ursäkta, men redo? Tjejer, med all respekt till er, ni som har slöja och ni som inte har det. Men när är man redo egentligen? Vadå, vill du "ut och äventyra", eller vill du "prova nya frisyrer som kan impa på folk"?
Jag förstår det till fullaste allvar inte..
Ni säger att ni inte är redo, men Allah är redo. Allah är alltid redo och väntar på oss ynkliga patetiska varelser till att ta val i våra liv, de bättre före de sämre förhoppningsvis.
... Jag är inte redo. Vad är det ni ska vara redo för? Om ni nu kallar er för reiligösa unga damer, med en stark tro som lyser ur er, så spelar inte ett stycke av tyg på huvudet. Detta fulländar endast er renlighet samt er tro.
... Jag är inte redo. Man är ingen extremist automatiskt när man bär slöjan tjejer. Ni symboliserar endast något fredligt då.. Dont overthink it!
... Jag är inte redo. "Jag kommer inte vara mig själv med slöja".. Varför gör ni slöjan till en symbol av fängslande?! Jag förstår mig inte på det. Innan jag hade slöja var jag babblig och social som in i den.. Nu MED slöja, är jag ännu babbligare och social än jag någonsin har varit. Att bära slöja kommer inte ändra din personlighet, om inte du nu själv vill ta och göra det. Folk kommer behandla dig så som du väljer själv att bli behandlad.
... Jag är inte redo. Ursäkta mig, men när fan är man redo egentligen? Jag ber er, kom igen nu; är vi någonsin redo till att börja provet? är du någonsin redo och förberedd för en naturkatastrof? är du någonsin redo när någon slår in i dig utan att du såg det komma... När ÄR man redo, egentligen??!!
...
If you put God on hold, He will also put you on hold. Låt inte Gud vänta, skapa inte din egen helig skrift. Om du nu säger att du är en muslim, ta tag i ditt ansvar och fullända din tro.
..
Inget inom Islam är sagt eller gjord utav tvång. Det handlar om individen och dennes tro, är du villig och offra din frisyr? Är du villig och offra ett par vänner, som i allra första början aldrig var dina vänner? Är du villig och bry dig mer om Gud än dig själv och din omgivning? Är du villig och ta det steget? Är du, redo?
..
... Jag är inte redo, det mest patetiska meningen jag har någonsin stött på hitills..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0