En bön för alla svåra situationer.

Jag hade, och har ännu, en släkting som mår inte bra. Sjukhuset är dennes hem för tillfället och tills vidare.. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till. Jag läste och läste Quraanen. Det hjälpte mig. Det lugnade ner mina nerver. Alhamdulillah. Men jag ville ha något mer. Som den känslan jag får när jag är så ooooerhört tacksam för en viss grej eller mitt liv allmänt; och det finns inga tillräckliga ord eller handlingar som kan nå upp till det.. Det var då min kusin från London sa till mig detta; Om du känner dig sjuk, eller känner någon annan är sjuk, om du har något viktigt du ska göra och är nervös för det, om du ska ta ett viktigt beslut och du vet inte vad du ska ta dig till.. Det minsta men ändå det bästa du kan göra är att repetera denna bön 5 gånger, innan du sover om du önskar. "Amma jejibo el muthtar itha da3a, we jekshof el so2" = "Om den utsatta ber (och bönar), så tas all ont bort"...
I aint no google translate (och jag gjorde inte det på googe translate fyi) men jag tror jag fick en sisådär bra översättning.
Muslimer, Judar, Kristna; Be inte till Gud endast när ni har fått något eller när ni fick det jobbet ni ville ha eller så.. Utan be till Gud alltid. När ni än kan. När ni mår som värst, be till Gud. Tacka Gud för att det inte är värre än så. Tacka Gud för er själva existens. Tacka Gud för det underbara vi har fått. Livet xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0