ahlul bayt, ahlul bayt, ahlul bayt, ahlul bayt......

Det finns en liten berättelse om Ahlul Bayt, som får mina ögon och tåras. Det rör hjärtat. Det värmer. Att veta; detta har hänt. Detta är vad som hände. Vackert bortom orden.
En dag satt Fatima Al Zahra AS i hennes hem. Hennes far, Profeten Mohammed SAW kommer in till henne och säger till Fatima AS att han kände sig dålig, som på väg till att bli sjuk. Hon svarade Honom; Nej Far, säg inte så, gå och lägg dig i rummet intill. Fatima AS följde Profeten SAW till sängen, och rätta till täcket över honom....Fatima AS's söner, Imamerna Hassan och Hussein kommer springande till deras mor och säger; Mor, jag känner lukten av min morfar är det så? Imamerna Hassan och Hussein gick in till rummet, och gick och la sig bredvid deras Morfar. När hon gick ut ur rummet, träffar Fatima AS på sin make, Imam Ali AS.. Han sa till henne; min Fru, jag känner lukten av Rasul' Allah och våra Söner. Imam Ali AS gick in till rummet, där Profeten låg och frågade honom; Tillåter du mig och sova bredvid dig ya Rasul' Allah? Profeten SAW svarade honom; det får Du min son.. Imam Ali AS gick och la sig bredvid Profeten SAW och Hans söner...
Uppe någonstans i Himlen, talade Gud, Allah Sabhanahu we' ta3ala med ängeln Gabriel; Jag skapade inte himlen, eller jorden eller något mellan det, om det inte vore för De Fem! Ängeln Gabriel bad om Guds tillåtelse till att få gå ner till jorden, och vistas i samma rum som de- Ahlul Bayt. Gud gav Gabriel tillåtelse.
Ängeln kom ner till jorden och stod innanför dörren där de Fem var i; Al Salam Aleykum Ya Rasul' Allah, tillåter du mig till att få vara här med er? Profeten SAW svarade på ängelns önskan med Al Salam Aleykum, självklart får du det!
Innan ni kommenterar eller säger något alls, så måste jag säga att jag översätter inte så superb- det vet jag. Denna berättelse är såååå mycket vackrare på arabiska. Man kan hitta den i Mafatih el Jinan.. Den är helt underbar. Hur ÄNGELN, frågade om Guds tillåtelse till att få vistas med dessa underbara Människorna. Ahlul Bayt.
Wallah, jag gråter när jag tänker på de.. jag tänker vem är VI jämfört med de?! De, el ma3ssomin- felfria... Och vi... Al salam aleykum ya ahlul bayt, al salam aleykum. varje gång, innan jag går och lägger mig, antingen så viskar jag det till mig själv i mörkret... eller så går jag ut till balkongen, och låter vinden ta emot mina få ord, men starka och vackra ord till De....... x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0