Fastan, längtan som driver mig till vansinne!

Gaaaaah! Har väntat ett helt år för denna månad som kommer nu. ramadan! Jag har nyligen för första gången under hela mitt liv, gjort mat inför fastan. Jag gjorde kobbeh och arabiska vårrullar. det är sånt som går direkt in till frysen, och ut direkt när vi ska sitte og spise! Jag är ingen vidare kock, besides, jag har skola på gång, mamsen min får göra maten.. jag bidrar mer än gärna. Jag kan.... jag kan.... jag kan våra toppkonsumenten. Jag bidrar med att jag äter det! Vad tycks om det?! Jag tycker personligen att det är en dunder idé!
Det är något speciellt med Ramadan månad. det är då alla muslimer, sunni och shiaa, har något gemensamt, en hel månad av fasta. Och den känslan när man sitter vid matbordet 22.00 (!!), hela familjen, ögonen röda med längtan till att få äta. Sen efteråt, IBLAND, vattenpipa, bab el hara, och m&ms... Jag beskriver då här förra årets fasta. Jag tror inte nog att jag njuer av food lika mycket som jag gör under ramadan månad. Nya "senses" vaknar upp i liv i tungan, magen, fingertopparna, näsan och lille magen haha. Nä nu går detta helt överstyr......
I princip så älskar jag ramadan månad för att det för alla muslimer samman......
Any objections? xx

Kommentarer
Postat av: Ala

Salam syster!

Jag hoppas allt väl med dej inshallah!?

Det var ett tag sen, hur går det med fastan?

Kram

Shahr ramadan Karim!

2010-08-16 @ 20:51:16
URL: http://www.regndroppe.me
Postat av: Laleh

Wa salam syster!

Jovars alhamdulillah! Det känns skönt, fastän det händer ofta att jag blir yr. Hur går det med dig?

Ramadan Karim we inshallah siamil maqbol :)

2010-08-18 @ 18:36:24
URL: http://muntadhirin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0