En hållplats; nothing less, nothing more...

Vad jag avskyr som mest, är människor med dubbelmoral.
Om du tillhör en viss religion, med vissa åsikter och tankar och en mängd regler- varför gå emot det? -Nej, det var en fel fråga.. Varför går du ens med i religionen om du vill gå den motsatta vägen?!
Visst, människan är inte felfri exakt, men man ska sträva efter att göra sitt bästa. Man strävar efter att göra goda gärningar, som kommer göra dig gott i livet efter detta.. Men, tyvärr tyvärr, så känns det som att många nuförtiden har gett upp. de har gett upp hoppet, gett upp deras kraft för att kämpa emot all fasad. synder och frestelser. Varför?
Vet ni inte att det är värt det? Har ingen sagt det till er? Om ni motstår en vacker tjej i korta shorts och ett för litet linne- så får en ni en vackrare tjej i livet efter detta? 10x vackrare. visste ni inte det? Visste ni inte, att om nu motstår alkohol och sprit i detta livet- kan ni dricka alkohol ur floder, i livet efter detta- utan någon baksmälla. visste ni inte det? det visste jag, varför, jag har läst min Bok. Min Quraan.
Visste ni inte att detta livet är ett vänterum, exakt som på sjukhuset? Ni väntar på er diagnos inne hos läkaren, det har gått timmar sen ni kom in och satt er. ni är trötta. ni vill ut. ni orkar inte vänta. gaaaah. men, det är allt värt det, om ni har lite tålamod.
Den bästa egenskapen hos en människa, varesig vilken religion man går efter, är tålamod. För med tålamod kommer lugnet. Med lugnet kommer bra tankar. Och med de bra tankarna kommer man fram till att välja bra vägar i livet. Tålamod. Stå emot alla frestelser. Ni tänker säkert, vem är hon och bestämmer vad jag ska motstå bla bla hit och dit. Det är sant, vem är jag? Jag är er syster ya muslimin, och jag råder er att göra ert bästa. Fall inte för alla frestelser, de är endast kortvariga. för tillfället. vad händer sen? vad händer imorgon? vad händer när du dör? Många tänker inte så långt... men det är dags att alla började och göra det. Det är DÅ som man gör bra och felfria beslut i livet xx

Kommentarer
Postat av: LL

Så sant, så sant.. Keep it up tööölss

2010-07-10 @ 15:45:15
URL: http://thetruthaboutlife.webblogg.se/
Postat av: ala

Fint inlägg, men livet är inte så svart på vit, ibland blir det svårt att skilja mellan rätt och fel eftersom för mej är något rätt och för dej fel, då vi uppfattar saker och ting olika. Men som du kanske också menar, att religionen borde vara grunden, basen =)

2010-07-14 @ 17:07:23
URL: http://www.regndroppe.me
Postat av: Musa

Mkt bra inlägg,

Men ifall man avstår från att ens titta på en tjej i korta shorts och linne, då får man en som är oändligt vackrare i livet efter detta. Det går inte att jämföra skönhet i akhira med duniya. Sen handlar det inte bara om att man hellre vill ha en oändligt vackrare i akhira, utan straffet är mkt strängt ifall man faller för sådana frestelser.

2010-07-15 @ 01:30:27
Postat av: Laleh

Ni har alla rätt mina vänner. var och en, har rätt på sitt eget sätt.

Jag har märkt att jag svarar e via mail istället för här. det är så invecklat, usch! så jag ber om ursäkt.

Tack för att ni dela med er x

2010-07-22 @ 15:06:57
URL: http://muntadhrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0