El Toba

Jag brukar mellan tid och tid, då och då.. fråga mig själv när jag håller på med något; Hade du gjort detta, om ahlul bayt var närvarande? Alla vet att Allah subhanahu we' ta3ala ser oss, hör oss. Men ändå så syndar vi, ändå så syndar vi.... småsynder.... stora synder....... gömda synder...... offentliga synder.....
Om du syndat, eller har gjort något dålig offentligt, you have to make up for it offentligt..
Om du syndat, eller har gjort något dåligt i smyg, so you have to make up for it in secret..
Gud är den Barmhärtige. Om du har syndat så kan Han om han vill förlåta dig. Men då måste du verkligen stå för att inte göra om det igen... El toba; aldrig aldrig göra det igen. Aldrig.
xx

Kommentarer
Postat av: Musa

Du har rätt syster, en tawba accepteras ej ifall man inte innerligt från hjärtat ångrar sig, och tar avstånd från synden i framtiden.

2010-07-28 @ 13:06:47
Postat av: Musa

Jättebra sätt av dig, att tänka vad hade man gjort ifall t.ex Fatima al zahraa as sett mig nu osv..

Allah swt finns och ser oss hela tiden, men vi människor behöver också ngt från denna världen som inspirerar och motiverar oss , och Ahlulbayt as är en livs levande quran och fungerar verkligen som inspirationskälla till att göra bättre.

2010-07-28 @ 13:11:25
Postat av: Laleh

Indeed du har rätt min broder. Man kan verkligen se upp till de... Och läsa allt de gjort i de flesta situationer som vi hamnar i; där inspirerar de oss. Alhamdulillah we el shukr att vi har de och se upp till. DET min vän är en välsignelse. Som en guide här i livet. Livet är inte lätt, i synnerhet här i Europa.. Alhamdulillah 3ala kl el ahwal.

2010-07-28 @ 20:35:30
URL: http://muntadhirin.blogg.se/
Postat av: MammaMarie

Otroligt fint tänkt, jag brukar också tänka sådär - ifall ahlulbayt fanns här idag, eller om en imam såg mig... känner jag att jag skulle känt skam, så avstår jag ifrån det jag tänkt göra.... otroligt bra rättesnöre att ha med sig hela livet igenom :)! Fin blogg du har Batool, och bra inlägg! Jag blev verkligen glad se att du bloggar :)!

2010-07-28 @ 23:49:10
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Laleh

Mamma Marie, du är för snäll du! Jag är fortfarande på amatör nivån dock haha!

Och ja, det rör verkligen hjärtat när man tänker i de banorna. Jag menar kom igen, vi representerar, står för och följer efter Ahlul bayt... Bör vi inte göra de stolta över oss? Över vad vi gör? Över vad vi ÄR? tack Marie, ta hand om dig och hälsa familjen x

2010-07-29 @ 00:31:03
URL: http://muntadhirin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0