BOOKNERDTIME!

Alla böcker jag har påbörjat läsa har lagts åt sidan än så länge... detta pga. att jag håller på och läsa en annan Bok. Min Quraan. Jag måste gott erkänna att jag har aldrig förr lyckats eller ens brytt mig om att läsa UT Quraanen under Ramadan månad. Detta pga. att jag förstod aldrig innerbörden om varför jag ens skulle göra det i första början.. men nu gör jag det. Och nu har jag kommit alhamdulillah en lång del in mot mitten.
Jag har räknat ut det att om man ska lyckas läsa ca. 600 sidor under 31 dagar, så ska man läsa ca. 20 sidor varje dag.. För mig så funkar det inte så. Vissa dagar läser jag mer än 20 sidor, och andra dagar läser jag betydligt mindre än 20 sidor. Det handlar inte om att bara läsa ut Quraanen och slut med det. Inte för mig iallafall. När jag läser Quraanen så vill jag hittat mitt inre ro, mitt inre muslimska jag.
Läs mina bröder och systrar Quraanen. Man ska läsa Quraanen när som helst, men det betyder en hel del för Allah swt. när vi läser det under Hans månad. Ramadan xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0